Jei tai būtų veiksmo filmas…

… tai jis prasidėtų taip – augalotas dėdė, griaudžiančiu balsu tartų šiuos žodius:

“Devynios dienos, aštuoni dalbajobai, keturios šalys (aišku jei skaičiuot Lenkiją), du triperiai ir 4200 km*”

*priklausomai nuo triperio, atstumas gali keistis

Tuo pačiu ekrane staiga, su madingais pritemimais, keistūsi kadrai iš to kaip mes pilam dujas kažkur Čekijoje, pilam alų kažkur Slovėnijoje, aušinam VTįno stabdžius kažkur Austrijoje ir mosikuojam dideliais metaliniais objektais kažkur Lenkijoje. Bet apie viską – iš eilės.

*Įspėjimas – jei galvojate surasti čia naudingos kelioninės informacijos – siūlyčiau pasikonsultuoti su vaistininku arba gydytoju. Galvų.

Tai va, kaip rašiau praeitam poste – pstelėjom su draugais tokį bomž-turistinį nelabai-euro-tripą. Visi draugiškai, teprirėmę vieni kitiems prie gerklių peilius, susitarėm važiuot iš ėsmės “na-ura”, teturėdami vieną nakvynės vietą pirmai nakčiai Čekijoje (įgudęs žemėlapių entuziastas suvoks pats – taip, tik praspyrus Lenkiją norėjom nusiresetint). Visa likusi kelionė – “ai kaip pasiseks”. Įtin kruopštūs kelionių planuotojai turbūt tai skaito pašiurpę, bet lai trenkia į mane dundulis, jei toks avantiūrizmas nėra pusė kelionės grožio.

Truputį apie anksčiau įvardintus triperius a.k.a. transporto priemones, kurios nugabeno mūsų nedėkingas šiknas į kitą svieto galą (ne, daug nesu kelevęs, o ką?):

1. Jums kažkiek pažystamas VTyyy, prieš kelionę sulaukęs stogo bagažinės ir smarkaus įvairių ertmių užpildymo, kurį pagrinde sudarė visokie ten žieminiai batai, kastuvai, kalėdų eglutės girliandos ir kiti “nu bet tikrai reikalingi” daigtai, kurie vargšo VTyyy pakabą, variklį ir stabdžius privertė vientisai cypti, susirietus kambario kampe ir susiėmus už galvos kartoti “make it staaahp”. Kaip supratot iš šito lengvo lyrinio nukrypimo – kibiras buvo smarkiai perkrautas.

2. Kažkuria dalimi perkrovimo kaltininkė buvo antroji kelionės karieta, apie kurią teks šnekėti kiek kukliau ir pagarbiau (visgi, mašina ne mano). Taigi, šita visai ne šūdų krūva buvo labai talpi ir dėl to tikrai niekam nereikėjo sukraut visos savo mantos man į stogo bagažinę ir kitus bardačiokus. (Janki, pats žinai kad juokauju :D)

Abi mašinos – dujinės, ir abi su Dunlop Blueresponsais. Ties tuo panašumai ir baigiasi. Corolla pasirodė kiek taupesnė, bei patikimesniais stabdžiais. Tačiau pavedė kai kurie techniniai niuansai.

O vat VTy, gerbiamieji, atsilaikė visai herojiškai. Neskaitant nei svorio, nei pastovių norų “paftekint tuneliuos” – nesulūžo niekas, apart galinių durų “fortkės” (o ką, jums nebūna, kad netyčia užtrenkiat mašinos raktus bagažinėje, tada viduryje viešbučio parkingo su 24 raktu išmušat langą ir dar turit naglumo pasiskolint iš viešbučio siurblį kad išsisiurbt saloną nuo stiklo gabaliukų?). Aišku, sudedamas keturių užpakalių, krūvos daiktų ir kalnų oro retumo smūgis pasijuto, bet nebuvo nei vienos įkalnės į kurią neužvažiuočiau. IR nesvarbu kuria pavara. Juk tas svarbiausia, ane?

Pasitrankius po Čekiją ir Slovėniją, įlipus į visus kalnus ir išgėrus visą alų, galiausiai atėjo metas traukti atgalios. Liūdna? Heeeellll no, nes “atgalios” dalyje buvo mano itin laukta dalis – Grossglockneris.

“Kakoj kakoj glokneris”

Gross, analfabetai jūs mano. Drąsiai vaizdingiausias ir įspūdingiausias kelias, kokiu teko važiuoti – 48km Alpių kelio, su pakilimu iki 2500m+ ir krūva serpantinų ir nuostabių posūkių. Patikėkit, stabdžiai degė ne šiaip sau. Tiesa, šis automobilistų rojus, savaime suprantama – mokamas, bet įspūdžiai tikrai tai atperka. Emocijas dar prieš kelionę sudirgino Speedhunterių straipsnis, kuriame aprašoma šio kelio “ėmimas” Caterhamu, bet nesumeluosiu, gyvai jis daug gražesnis nei bet kokios foto gali perteikti. Išskyrus šitą foto, už šitą foto nelabai ką gali gražesnio rast (lenkiu galvą prieš autorių, kuris vairavo visai ne tokią jau ir blogą corolą) :

IMG_6112

All in all, pamatėm pasaulio, pailsėjom, vėl pavargom ir vėl pasiilsėjom. Pašnekėjom daug nesamonių, pasiklydom kažkokio miško pelkėse, Liublijanos viešbučio koridoriuje, gerdami alų pažiūrėjom kokias tris serijas “Project Binky” (nežinai kas čia tokio? Marš į google!), viduryje kito viešbučio parkingo dapylėm corolai tepalo į pavarų dėžę, keikėm kemperius, ftekinom, vėl keikėm kemperius ir stebėjomės ne tokiais ir blogais Lenkijos keliais, kai mano akipažas laimėjo mini Top Gear stiliaus challenge’ą (Negi galvojot, kad pamiršiu savo didžiausią pergalę to this date? :D)

Tarp kitko, pastebėjot, kaip iš ėsmės visą pagrindinę kelionės dalį sutalpinau į vieną sakinį? Yup, čia jums ne makalius. Čia mes apie mašinas nusišnekam, po šimts perkūnų!

Pabaigai – dar viena pono Jankio foto ir paskutinis pamąstymas, atsakant į galimai jums kylantį klausimą – o nx važiuot tokį atstumą su mašina? Ne lėktuvų nebijau, bet toks, savaitės ilgio trip’as man šimtąkart įdomesnis, trenkiantis į visiškai nelogiškai tolimą horizonto kampelį su visiškai nelogiška mašina (autostradose prie 150km/h – 5000rpm, but who’s counting?). Nes kaip kitaip tu pasiklįsi? Kaip kitaip per racijas šnekėsi su italais apie makaronus? Kaip kitaip tu kas 20minučių tikrinsi tepalo lygį “nu bet ar tikrai nedegina”? Ir kaip kitaip, bandydamas apsisukti milijono laipsnių įkalnėje melsies kad rankinis atlaikytų.

Daugiau važinėkit mašinom! Klimato atšilimas? Nee negirdėjau😀

IMG_6137

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Jei tai būtų veiksmo filmas…

  1. Tikrai tikrai ne Krulis... says:

    Lenkijos keliai visumoje už Lietuvos kelius N kartų geresni… Tik ne fūros. Fūros pi** n*. Bet stiklo lygumo autostrados (kad ir mokamos) viską tikrai atperka!!!🙂

  2. susidomejes says:

    Sveikas, Dziza, ar mastai parduoti sia honda ir jei taip uz kiek?

    • dzizajdm says:

      Hai, kolkas manau pagyvensim su VTįnu kartu. Nes jei atvirai – nelabai net žinau ką už panašią (nu netgi ir didesnę kažkiek) sumą galėčiau nusipirkt, kas būtų panašiai visapusė mašina🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s