Flashback – Kaip man Miata gyvenimą ėdė

Tai va, kažkada ne taip ir seniai teko keisti miatai pavarų dėžę. Rwd mašinai toks darbas iškrito pirmąkart gyvenime, tai buvo naujas ir neišdildomas įspūdis. Taigi ta proga – mano tuometinė rašliava ta tema😀

“Nu ką, su salyga kad sveikata po savaitgalio pasakė ate ate (nu gerai, nemeluosiu, draugų vestuvės tam turėjo turbūt nemažai įtakos) ir aš dabar kaip ir guliu lovoj ir nieko garaže doro negaliu nuveikt, pasipasakosiu kaip miatai kroviau dėžę

VIsų pirma – pats dėžės pirkimas.

Kiek ieškojau, per Lietuvą 1.8 dėžę radau vieną. Populiariausias roadsteris istorijoje my ass. Kaina ačiū dievui pasitaikė protinga, pernelyg nieko negalvojau ir pasijamiau. Prieš pirkdamas pajunginėjau šifterį, paklibinau pirminį, nusprendžiau, kad dėžėse nesigaudau, persižegnojau ir įsikroviau į bagažinę.

Kadangi anksčiau minėtose draugų vestuvėse jaunuosius buvau prisižadėjęs pavežioti su 4Genu, plius foresterio stabdžiai vis rodė kaprizus, taip jau gavosi, kad iš tonos laisvo laiko liko vienas vakaras, nu ir iš bėdos vienas rytas, aukojant kitus numatytus darbus. Wu-hu.

Po n laiko praleisto krapštantis prie civic’o galiausiai sukandau dantis ir pasivadinęs būsimajį jaunąjį palaikyti kompanijos – ėmiausi darbo.

Turiu primint, kad mano garažas – mažų mažiausiai kuklus. Mašina buvo iškelta ant jack stand’ų, taigi visas tūsas – gulint po ja. Deja neturiu nei vieno domkrato, kuris iškeltų dėžę nors kurnors netoli to, kiek reikia tam kad ją pataikyt įkišt. Taigi mano nenoras prasidėti su šiuo darbu gana aiškus.

Aaaanyways – padarėm alaus, išsileidau seną tepalą iš dėžės, sukandau dantis ir po mašina. Malonumas – menkas. Šiaip netaip sugebėjau dėžę užsikelti ant domkrato (matomai alaus padarymas neleido šito pasidaryt prieš lendant po mašina), pasikelt ją nors kiek ir pasinaudot gudriu metodu, kurį jau naudojau dėžę lupant – pro šifterio skylę nuleist kilpą ant dėžės galo ir pervėrus ją pro medinį pagalį pakabint dėžę iš viršaus ant virvės. Tada lieka labai paprastas dalykas – pakelt dėžės priekį ir įkišt jį į sankabą. Kas mlia pasirodo yra gana sunku gulint po mašina. Nu nieko, lyg ir įkišau, išlendu viršun padėt pagalbininkui pritraukt dėžės galą su virve irrrrrr – dėžės priekis nukrenta ant žemės.

Nu ir taip du kartus.

Padarau daugiau alaus, suprasdamas savo padėtį ir kad iš nervų nebus nieko gero – galiausiai, iš trečio griobano karto sugebu pataikyt dėžę į sankabą. Kame prikolas? Ogi prie to, kad viena ranka ir keliu gulėdamas laikai prikeltą dėžę – kita ranka įkiši kardaną ir jį sukiodamas galiausiai pataikai veleno šlicus. Shit ain’t easy.

Nu ir tada ekstazės momentas – laimė, ašaros, įvairūs į dėžę, mazdą, valdžią, prastą braškių derlių skirti keiksmažodžiai.

Tada dar padarom alaus.

Tada žingsnis, kurio bijojau ne mažiau nei dėžės dėjimo – griobano ppf’o (vėlgi, visiems laimingiems žmonėms, kurie nežino kas yra ppf’as – http://flyinmiata.com/projects/installation_photos/IMG_6843.jpg <– tai vat tas nuostabus aliumininis šveleris, kuris jungia dėžę su dif’u)

Baimės dėl ppf’o esmė – miata neturi nei galinės dėžės pagalvės, nei priekinės difo pagalvės, kurių abiejų vaidmenį atlieka ppf’as. Idėja graži ir tikrai vykus, nes jis labai sustandina visus esminius mašinos taškus, pridėdamas minimaliai svorio. Bet yra vienas bet – jį nuėmus (kas tiiikrai nebuvo lengva) jį tenka tokiu pačiu milimetriniu tikslumu įkišt atgal. O visas grožis tame, kad jį numovus dėžės galas ir difo priekis lieka nulinkę žemyn. Taigi, iš ėsmės dirbant vienam (nes po mašina antram žmogui atsigult nelabai lieka vietos) tenka užsiimt tokia vat kamasutra – kojų pirštais ir sulenktais keliais laikai dėžę prikeltą, pečiu laikai difą prikeltą, o letenom ir keiksmažodžiais bandai įkišt švelerį. Shit also ain’t easy.

Galiausiai šiaip netaip jį įkišus ir prisukus prie dėžės vidurio ir difo liko maža smulkmenėlė – prisukt mažą bracketuką dėžės gale prie švelerio.

Užtrukau dvi valandas ir taip jo ir neprisukęs dėl neaiškaus dėžės susiskersavimo link vairuotojo pusės – taip ir nesugebėjau išcentruot visko taip, kad pataikyt varžtus.

Padariau alaus, nusikeikiau ir ėjau miegot.

Part tiu. Ze sekond morning.

Ateinu ryte su šviesia galva, pro šifterio skylę įkišu metalinį vamzdį, kas pastato dėžę į vietą ir visi varžtai atsistoja tiesiai. Tada pasikabina duslintuvas, kardanas, pagaliau prieinu prie tepalo supylimo į dėžę, kas man užtrunka lygiai dvyliką išlindimų/įlindimų po mašina (mažas tepalo švirkšte, eik n*), nuleidžiu mašiną nuo ožių ir Jūs nepatikėsit – užsikuria ir netgi važiuoja. Dedu riebų burnotą pirmu išvažiavimu, vis dar nieko nesulaužau ir iki dabar neliečiu mašinos nei pirštu, bijodamas ją sulaužyt (nu, tam aišku dar turi įtakos lietuviškų vestuvių trijų dienų gėrimo įpatybės😀 )

Kas laukia? O jaučiu susirenku visas smulkmenytes, nusifotkinu ir pakabinu į skelbimus. Lai pakabo kol atsiras įkvėpimas. Jei parsiduos – su 4Genu vyks baisūs dalykai. Jei ne – virinu difą ir bandau nors truputį pasidžiaugt🙂

p.s. Jei viską perskaitėt – pagarba! Ir pastebėjimas, kad gerbiamoji auditorija neturi ką veikt  :D”

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Flashback – Kaip man Miata gyvenimą ėdė

  1. Godzilla says:

    Yeaaa as neturiu ka veikt nes tai idomiau negu matkes kontras😀

  2. Algirdas says:

    Net nezinau kas labiau dziugina – ar tavo nuotykiai, ar pati rasymo maniera. Bet nuosirdziai juokiausi darbe bent penketa kartu😀 Kolegos ziuri, klausia kas yra, o cia zmogus nepaaiskinsi… Bet ir toliau rasyk, labai smagu paskaityti!

  3. dzizajdm says:

    Algirdai, smagu girdėt kad mano blevyzgos kažkam patinka🙂 Stensiuos tikrai prie šio blogo vis daugiau prisėst🙂

  4. as is tu kurie megsta skaityti tokius blogus. O dar su tokia rasleva vopse zjb

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s